loading...
WWW.KHATE-SABZ.COM
salam

salamat

farzad بازدید : 20 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (1)

مرد ، دوباره آمد همانجای قدیمی
روی پله های بانک ، توی فرو رفتگی دیوار
یک جایی شبیه دل خودش ،
کارتن را انداخت روی زمین ، دراز کشید ،
کفشهایش را گذاشت زیر سرش ، کیسه را کشید روی تنش ،
دستهایش را مچاله کرد لای پاهایش ،
خیابان ساکت بود ،
فکرش را برد آن دورها ، کبریت های خاطرش را یکی یکی آتش زد
در پس کورسوی نور شعله های نیمه جان ، خنده ها را میدید و صورت ها را
صورتها مات بود و خنده ها پررنگ ،
هوا سرد بود ، دستهایش سرد تر ،
مچاله تر شد ، باید زودتر خوابش میبرد
صدای گام هایی آمد و ..

farzad بازدید : 8 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

تخم مرغ جایگاه ویژه ای در سفره غذایی ایرانیان از سالیان دور تا کنون داشته است . خواص تغذیه ای موجود در تخم مرغ ، این ماده غذایی را در هرم غذایی که معرف الگوی مناسب مصرف مواد غذایی در هر کشور است در گروه گوشت ، حبوبات و مغزها قرار داده است .

farzad بازدید : 17 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

امروزه بیماریهای غیرواگیر به علت پدیده نوسازی جوامع و پیشرفت فن آوری و تراکم جمعیت در مناطق شهری؛ تغییر سبک و شیوه زندگی و گرایش افراد به عادات نامناسب شیوع گسترده ای پیدا نموده اند .

farzad بازدید : 10 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

چربیها منبع اصلی دریافت انرژی محسوب می شوند ، در تشکیل غشاء سلولها نقش دارند ، در ترکیب هورمونهای مختلف شرکت می کنند و از این طریق به تنظیم فشار خون ، انقباض رگهای خونی ، انعقاد خون و سیستم عصبی کمک می کنند .

farzad بازدید : 23 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

اختلال وسواس جبری از جمله اختلالات اضطرابی است و با افکار و امیال پایدار و مهار ناپذیر و نیاز به تکرار پی در پی اعمال خاص مشخص می شود . البته ما اغلب دچار افکار خاص و یا تردید های وسواس گونه می شویم . اما این افکار بعنوان عامل وارسی های مرتب و اضطراب ما در اثر انجام ندادن آن نمیشود .

farzad بازدید : 10 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

یکی از تغییرات آشکار و قابل توجه در سال اول زندگی، رشد جسمانی بچه است . سال اول زندگی زمان بروز تغییرات متحیر کننده است که در آن نوزادان ۲۵ سانتی‌متر از نظر طول رشد کرده و وزنشان نسبت به زمانِ تولد ۳ برابر می‌شود.

farzad بازدید : 10 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

هرجنینی از اختلاط سلولی جنسی ماده (تخمک) و ( اسپرم) به وجود می آید. هر زن درهر ماه تنها یک تخمک تولید می کند. این سلول هر چند با چشم غیر مسلح به زحمت دیده می شود، اما این از بزرگترین سلول های بدن آدمی است. هر مرد چندین میلیون اسپرم تولید می کند که از کوچترین سلول های بدن بشمار می روند و اسپرم چندین هزار برابر کوچکتر از تخمک است.

farzad بازدید : 17 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

رشد شخصیت فرد از کودکی آغاز می شود و به تدریج در قالب مجموعه ای از واکنش های رفتاری ویژه ی کودک، شکل گرفته و ظاهر می گردد. هر چند از سن کودک بگذرد واکنش های او اختصاصی تر می شوند.

farzad بازدید : 15 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

یکی از مهمترین دلایل بروز حساسیت های دندانی مصرف برخی از مواد غذایی به ویژه شکلات های مغزدار است که باعث ایجاد سائیدگی دندان و باعث حساس شدن آنها در برابر سرما، گرما، شیرینی و ترشی و پوسیدگی دندان می شود.

farzad بازدید : 10 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پوسیدگی دندان با فعالیت میکروبها در سطح دندان آغاز می‌شود و در ساختمان آن پیشرفت می‌کند. برای ایجاد پوسیدگی، مواد قندی هم باید در دسترس میکروبها باشند تا عامل خراب کننده ساختمان معدنی، یعنی اسید تولید گردد.

farzad بازدید : 7 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

آلرژی غذایی، شرایطی است که با سیستم ایمنی بدن شما ارتباط دارد. سیستم ایمنی پس از آنکه کودک غذای مشخصی می‌خورد، شروع به تولید پادتن می‌کند. این پادتن که ایمینوگلوبین Ige)E) نام دارد، به ماده غذایی و سلول‌های آلرژیک می‌چسبد و پس از آن بدن به تولید مواد شیمیایی می‌پردازد که سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

farzad بازدید : 9 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پژوهشگران می گویند عوارض و تهدید سلامت فرزندانی که در سنین پایین شاهد جدایی پدر و مادر خود هستند نسبت به فرزندان بزرگتر جدی‌تر است. آنان تاکید دارند که افراد به‌مرور زمان و افزایش سن مهارت مواجه شدن با مشکلات را به‌طور غریزی می‌آموزند ولی با توجه به اینکه این مهارت در افراد کم‌سن وجود ندارد صدماتی که به آنها وارد می‌شود مهلک‌تر است.

farzad بازدید : 36 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

اختلال کم‌ توجّهی – بیش‌ فعالی (Attention-deficit hyperactivity disorder)‏ یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخوردار است.

farzad بازدید : 8 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پیتسبورگ آمریکا می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که استرس ها و تجربه های تلخ دوران کودکی می ‌توانند باعث بروز بسیاری از اختلالات جسمی از جمله عوارض قلبی و بیماری های التهابی و در نهایت کاهش طول عمر شوند.

farzad بازدید : 12 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پژوهشگران رشته تغذیه می گویند تبلیغات شرکت‌های غذاهای حاضری که کودکان را طعمه بازاریابی‌های خود قرار داده‌اند، تأثیر سوء بر سلامت کودکان خواهند داشت.

farzad بازدید : 69 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

دختران پس از ۱۴ سالگی با توجه به تحولات جسمی- روانی که پیدا می کنند دغدغه ها و دل مشغولی های خاصی پیدا می کنند که باید به آنها کمک بشود تا بتوانند این نگرانی ها و دغدغه ها را راحت تر تحمل نمایند و با آنها کنار بیایند.

farzad بازدید : 12 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بلوغ مرحله‌ای از رشد انسان است که باعث گذار از کودکی و رسیدن به بزرگسالی می‌شود. فردی که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته باشد بالغ نامیده می‌شود و از نظر جنسی، توانایی تولید مثل دارد. بلوغ بیشتر اشاره به تغییرات جسمانی در بدن مرد و زن دارد.این دگرگونی با نام بلوغ جسمانی شناخته می‌شود.

farzad بازدید : 65 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

انتخاب غذاهای سالم در سلامت این افراد بسیار مهم است. باید رژیمی را برای خود درنظر بگیرید که بتوانید بهطور روزمره از آن استفاده کنید، مثلا شما باید نمک غذای خود را محدود کنید و از غذاهای کمچرب استفاده کنید .

farzad بازدید : 7 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

در هنگام رو به رو شدن با آتشسوزى سرعت تفکر و روشن بینى براى نجات جان خود و مصدومهاى احتمالی، کاملاً حیاتى است. آتش خیلى سریع انتشار مىیابد . بنابراین بلافاصله آتشنشانى و سرویس اورژانس را خبر کنید و تا آنجا که می توانید اطلاعات کاملى در مورد بروز حادثه به آنها بدهید. سپس کوشش کنید که تمام افراد را از ساختمان بیرون ببرید و مطمئن شوید که تمام درها بسته است.

farzad بازدید : 60 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بهداشت روانی همان سلامت فکر و قدرت سازگاری فرد با محیط و اطرافیان است. چون در مواجهه با چالش ها و مشکلات روزمره، ما بر اساس ویژگی های روانی خود با آن ها برخورد می کنیم،‌ هر چه از سلامت روانی بیشتر برخوردار باشیم به یقین آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود. پس همچنان که از جسم خود مراقبت می کنیم، روح خود را نیز باید مقاوم تر کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم.

farzad بازدید : 19 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بسیار حیرت آور و هشدار دهنده است که بدانیم چگونه خستگی باعث کاهش بهره وری در مشاغل مهم می شود . امروزه ممکن است خستگی در محیط کار برای هرکس اتفاق بیفتد از مدیران عالی مرتبه گرفته تا کارمندان دون پایه که این امر باعث اخلال و عدم بهره وری در مشاغل و حتی زندگی روزمره افراد گردیده است.

farzad بازدید : 7 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

همیشه به یاد داشته باشید که روزه داری در ماه مبارک رمضان برای برخی افراد دیابتی مانند افرادیکه دچارعوارض ناشی از دیابت هستند از جمله آسیب به چشمها،‬ ‫کلیه یا سیستم عصبی در دست و پا ‬می تواند خطر آفرین باشد و لازم است که این افراد در این رابطه با پزشک خود مشورت کنند. ‫البته اگر مایلید اطلاعات کاملی در رابطه با واجب نبودن روزه در شرایط خاص بدست‬ ‫بیاورید باید با رهبران مذهبی خود مشورت کنید.‬

farzad بازدید : 75 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

درد عبارت است از رنج، ناراحتی و یا احساسی ناخوش آیند در بدن یا ذهن. درد‬ ‫ آزاردهنده است و شما ر از پا می اندازد. درد می تواند فعال بودن شما‬ تحت تاثیر قرار دهد و شما را خسته و عصبی کند.

farzad بازدید : 9 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

چاقی نوجوانان شایع‌ترین مشکل بهداشتی میان نوجوانان کشورهای پیشرفته بین سنین ۱۲ تا ۱۷ سال است. مطالعات اخیر حاکی از افزایش سریع میزان بروز چاقی به‌خصوص در میان کودکان و نوجوانان در کشورهای مختلف است.

farzad بازدید : 12 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پیتسبورگ طی یک تحقیق ارتباط میان زندگی در فقر و علایم اولیه بیماری های قلبی را در ۲۰۰ نوجوان سالم مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی آنان نشان داد در نوجوانانی که در خانواده های فقیر زندگی می کنند، علایمی از تصلب شرایین و پرفشاری خون مشاهده می شود.

farzad بازدید : 12 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بسیاری از کودکان برای به خواب رفتن و داشتن خواب راحت مشکل دارند و در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند و با گریه کردن کودکان خود را از خواب بیدار می کنند و در نهایت موجب اختلال خواب والدین نیز می گردند.

farzad بازدید : 20 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بسیاری از مادران جوان نمی دانند که یک کودک از تولد تا پایان نوجوانی به چه میزان خواب در شبانه روز نیاز دارد . محققین می گویند لازم است مادران از علائم خواب آلودگی و زمان خواب کودک خود اطلاع داشته باشند .

farzad بازدید : 62 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

کم خونی داسی شکل یک اختلال خونی است که با هموگلوبین معیوب( Hbss ) شناخته می شود. هموگلوبین طبیعی صاف و گرد است و به سلول اجازه عبور آسان از مویرگهای خونی را می دهد. سلولهای هموگلوبین سلول داسی سفت و به شکل داس می باشند. این ملکولهای هموگلوبین ایل دارند به شکل خوشه ای و در کنار یکدیگر قرار گیرند، بنابراین به راحتی از مویرگهای خونی عبور نمی کنند . این خوشه ها منجر به توقف جریان خون حمل کننده اکسیژن می گردند.

farzad بازدید : 13 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

پژوهشگران علوم پزشکی در ایالات متحد امریکا می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است که ورزش با تغییراتی که در سوخت و ساز هورمون ها ایجاد می کند ، خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه را کاهش می دهد.

farzad بازدید : 14 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

تریاک ماده اى صمغ مانند است که از تخمدان گل گیاه خشخاش به دست مى آید و معمولاً به صورت تکه ها یا گرد قهوه اى تیره عرضه مى شود و معمولاً تدخین یا خورده مى شود. هروئین به صورت گردى سفید یا مایل به خرمایى ارائه مى شود.

farzad بازدید : 8 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بهترین و سالم‌ترین شکل برای گلبول‌های قرمز، گِرد و دیسکی شکل است. زیرا گلبول‌های گِرد راحت‌تر می‌توانند در بدن حرکت کنند. این سلول‌ها اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن حمل می‌کنند و همان‌طور که حتماً می‌دانی، تمام بخش‌های بدن به اکسیژن نیاز دارند تا بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، بیماری سلول داسی ناهنجاری است که روی سلولهای قرمز خون اثر می گذارد . سلولهای قرمز خون از پروتئینی به نام هوگلوبین برای حمل اکسیژن از ریه ها به سایر نقاط بدن استفاده می کنند .

به طور طبیعی سلولهای قرمز خون مدور و انعطاف پذیرند که امکان عبور آنها را از رگهای خونی باریک فراهم می کند .

مولکول هموگلوبین دو بخش دارد : قسمت α و β . بیماران با سلول داسی جهش در ژن موجود روی کروموزوم ۱۱ داشته که زیر واحد از پروتئین β هموگلوبین را کد می کند. در نتیجه مولکول هموگلوبین به طور صحیحی شکل نمی گیرد . گلبول قرمز طبیعی شکل گرد و مقعر الطرفینی دارد . شکل نامنظم سلول داسی شکل سبب گیر افتادن آنها در رگهای خونی شده و حمل اکسیژن توسط آنها را غیر ممکن می سازد که این باعث درد و صدمه به ارگانها می شود .

افراد چگونه به این بیماری مبتلا می شوند ؟

بیماری سلول داسی به صورت اتوزوم مغلوب به ارث می رسد . این بدین معنی است که کودکان این بیماری را به ارث نخواهند برد مگر اینکه حداقل هردوی این والدین نسخه ای از این ژن را داشته باشند . افرادی که یک نسخه سالم و یک نسخه معیوب از این ژن را دارند، حامل بیماری محسوب می شوند . این افراد حامل از لحاظ علایم بالینی نرمال هستند اما می تواند این ژن معیوب را به فرزندان خود انتقال دهند .

نشانه های آنمی داسی شکل چیست ؟

بیماری آنمی داسی شکل از رسیدن اکسیژن به طحال ، کبد، کلیه ،ریه ، قلب یا سایر ارگانها جلوگیری می کند و عامل آسیب های بسیاری می باشد . بدون اکسیژن سلولهایی که این ارگانها را تشکیل می دهند از دست خواهند رفت . برای مثال اغلب طحال در این بیماران تخریب می شود که باعث از دست رفتن برخی از عملکردهای ایمنی شده و در نتیجه این بیماران اغلب عفونت های مداوم را تجربه می کنند .

طول عمر گلبولهای قرمز خون در آنمی داسی شکل به اندازه سلولهای قرمز طبیعی در خون نیست و در نتیجه در این افراد اغلب سلولهای قرمز کاهش یافته دارند . هنگامی هم که سلولهای داسی در عروق به دام می افتند سبب اپیزودی از درد می شود .سایر علایم شامل : کاهش رشد ، سکته و یرقان به دلیل آسیب کبدی می باشد . به خاطر وجود مولفه های ذکر شده افرادی که این بیماری را دارند گستره زندگیشان به ۳۰ سال کاهش می یابد .

پزشک چگونه این بیماری را تشخیص می دهد ؟

در بسیاری از شهرها در ایلات متحده نوزادان از نظر این بیماری با یک تست ساده خون غربالگری می شوند . اگر این بیماری را هنگام تولد نتوان تشخیص داد میتوان از یک تستی به نام الکتروفورز هموگلوبین استفاده نمود . این تست چه فرد بیماری داسی شکل داشته باشد و یا اینکه او حامل ژن همگلوبین معیوب باشد مشخص خواهد شد.

این بیماری چونه درمان می شود ؟

کودکان و نوجوانان با این بیماری داسی شکل باید روزانه دوزی از پنی سیلین را برای جلوگیری از عفونت های بالقوه کشنده دریافت کنند .

پزشکان به افراد با بیماری آنمی داسی شکل توصیه می کنند به مقدار کافی استراحت نموده و آب زیادی بنوشند و از فعالیت های فیزیکی زیاد اجتناب نمایند. تزریق خون که سلولهای قرمز نرمال را برای بیمار فراهم می کند درمان متداول است .

در موارد شدیدی از بیماری افراد را با پیوند مغز استخوان می توان درمان کرد . این روند باعث جایگزینی سلولهای قرمز طبیعی در فرد می شود که بهتر است فرد اهداکننده از اقوام درجه یک مثل خواهر و برادر باشد .

نکات جالب در مورد آنمی داسی شکل :

سلولهای قرمز طبیعی عمری حدود ۱۲۰ روز دارند و این در حالی است که سلولهای داسی شکل عمری بین ۲۰-۱۰ روز دارند . در آمریکا این بیماری اغلب در آفریقایی های آمریکایی تبار بیشتر شیوع دارد . از هر ۵۰۰ کودک آفریقایی – آمریکایی در ایالات متحده ۱ نفر این بیماری را دارد .

این بیماری همچنین بین مردم آفریقا ، هند ،آسیای میانه و مدیترانه نیز شیوع دارد . وجود این بیماری در این مناطق شاید به دلیل این واقعیت است که حاملین این بیماری در برابر مالاریا مقاومت دارند .

farzad بازدید : 64 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

وقتي به كسي علاقه داري حتما دوست داري او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهي با همه علاقه و اشتياقي كه به همسر زندگي‌ات داري متوجه مي‌شوي آن طرف سكه خيلي خوشايند شما نيست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمي‌كني بلكه از ميزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهي نداري اما نترس چون اگر واقعا تصميم بگيري كه دوباره همراه زندگي‌ات را عاشق خودت كني، مي‌تواني اين كار را انجام دهي. در همين لحظه همه مشكلات ارتباطت را فراموش كن و با تمركز، كارهايي كه برايت مي‌گوييم را انجام بده. معطل نكن!

farzad بازدید : 65 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش قانون، رسیدگی به این پرونده از صبح روز 23 تیرماه سال گذشته و همزمان با اعلام مرگ مشکوک پسر جوانی در کمپ ترک اعتیاد در اطراف طالقان در دستور کار مآموران کلانتری 14 طالقان قرار گرفت. زمانی که مأموران پلیس به همراه رئیس شعبه اول دادگاه عمومی طالقان در محل حادثه حاضر شدند، دریافتند سعید 37 ساله بر اثر خفگی در آب رودخانه به کام مرگ فرو رفته است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 35
  • بازدید کلی : 2,092
  • کدهای اختصاصی


    ???? ???

    ????

    ????? ???? ??????

    ?????? ??????
    ?????? ????? ??????



    تماس با مدیر